Siti Elizad Terinspirasi Dengan Rakan-Rakan “Kemanisan musim pandemk , saya cuba hafal beberapa surah”

Melalui Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang amat panjang ini kerana p4ndemlk C0vldl9 masih lagi menular di dalam negara sememangnya sangat melelahkan.

Pelbagai aktiviti sudah dilakukan dan ada diantaranya seakan menjadi rutin harian dirumah. Namun begitu, beberapa kelonggaran yang diberikan oleh kerajaan nampaknya memberi sedikit kelegaan buat rakyat Malaysia.

Aktiviti manfaat ketika pandemlk

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ELIZAD SHARIFUDDIN (@elizadsharifuddin)

Namun, ada juga yang menjalankan PKP ini dengan melakukan aktiviti yang sangat bermanfaat. Contohnya, selebriti yang juga penyampai radio Sinar FM, Siti Elizad Sharifuddin telah berkongsi aktiviti yang dilakukan bersama suami sejak PKP berlangsung.

Terinspirasi dengan rakan2

Dalam muat naiknya di Instagram, Elizad memaklumkan dia telah mencuba menghafal beberapa surah di dalam al-Quran susulan terinspirasi dengan rakan-rakan yang berkongsi bacaan ayat suci mereka di media sosial.

Jadi, dia juga dengan rendah hati memuat naik videonya yang sedang menghafaz ayat surah Al Waqiah bersama suami.

Terbuka terima teguran

Menurut selebriti wanita yang telah tampil berhijab ini, dia sangat terbuka menerima terguran daripada orang ramai kerana sedar masih lagi belajar memperbetulkan bacaan.

Selain itu, dia sempat mengucapkan terima kasih kepada beberapa pihak kerana sudi membimbingnya dalam membaca al-Quran memandangkan sedar tidak berapa mahir dalam selok belok bacaan yang betul.

Di akhir posting tersebut, Siti Elizad sempat berpesan andai ada pihak tidak senang dengan perkongsiannya, dia berharap agar mereka dapat hide sahaja muat naik tersebut. Hal ini kerana dia hanya berkongsi dan tidak ada niat mahu mencari perhatian atau sebagainya.

sumber : ohmymedia

“Saya terkedu menerimanya. Salahkah suami menjadi asbab untuk saya bertudung?” katanya.

Mengenang Allahyarham Siti Sarah, Siti Elizad berkata, setiap kali melancarkan tudung baharu, arwh pasti memberinya sebagai hadiah.

“Arwh salah seorang teman baik. Saya sedih dan terkilan arwh tdak sempat melihat saya berhijab. Sebelum menlnggal dunia, arwah ada beri tudung tetapi sempat untuk dipakai.

“Janganlah cakap apabila arwh sudah pergi, baru saya hendak bertudung. Tkkanlah saya mahu tunjuk setiap kali saya mengaji dan sebagainya. Bukankah itu semua antara saya dan Allah?” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*