Wani Comel Meningg4l Dunia. Ini Punca Kem4tian, Al Fatihah

Gadis ob.esiti viral, Wani Comel, 24, dimaklumkan telah menin.ggal dunia pada pukul 9 malam, Rabu, akibat j4ngkitan viru.s C0V1D-19.

Kawan baik Wani iaitu Putri Nur Rabiatul Nabihah juga meningg4l dunia pada hari yang sama pada pukul 4.40 pagi semalam akibat j4ngkitan yang sama.

Berita itu dikemaskini menerusi hantaran di akaun Instagramnya pada pagi Khamis difahamkan menerusi ahli keluarga Putri Rabiatul.

“Saya ingin maklumkan Nurul Airawani Nazira Ibrahim atau Wani Comel dah kembali ke Rahmatullah pada jam 9 malam tarikh 18 Ogos 2021.

“Wani pergi pada hari yang sama anak saya meninggal. Mereka berdua meningg4l disahkan C0VID-19. Allahuakbar Allahuakbar

“Sayu hati saya dua insan yang saya sayangi telah pergi hari yang sama.

“Saya mohon pada semua rakan rakan sedekahkan Al-Fatihah untuk Wani Comel dan Putri Nur Rabiatul Nabihah,” tulis pengendali akaun itu.

Berita menyedihkan ini turut menarik perhatian beberapa selebriti yang menzahirkan takziah antaranya Azwan Ali dan Zarina Anjoulie.

Minggu lalu Allahyarham Wani pernah berkongsi sijil digital yang menyatakan dirinya telah menerima v4ksin lengkap.

Sebelum Wani, abangnya, Mohd Saidan Ibrahim terlebih dahulu pulang ke Rahmatullah sekitar sebulan lalu akibat ser4ngan j4ntung di tempat kerja.

Disember tahun lalu, Wani yang berasal dari Jerantut, Pahang pernah mencuri tumpuan ekoran masalah berat badannya yang mencecah 300 kilogram sehingga tidak mampu berjalan.

Kisah Wani menjadi sorotan apabila dirinya mendakwa tertipu selepas teraniaya dan dim4nipulasi oleh seorang jutawan kosmetik.

Wani mendakwa dia didatangi seorang usahawan kosmetik sekitar Ogos 2019 untuk melantik dirinya sebagai duta produk pelangsingan badan tetapi perlu menjalani pembed4han pada bahagian perut terlebih dahulu.

Aliff nafi ani4ya Wani Comel

Terdahulu Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri menafikan dakwaan mengani4ya Wani Comel, iaitu gadis memiliki berat badan hampir 300 kilogram (kg) yang tular, sejak tahun lalu.

Aliff mendakwa tuntutan Wani tidak termaktub dalam kontrak, sebaliknya, bantuan dihulurkan adalah atas ihsan sesama manusia.

“Saya tidak pernah menjanjikan bulan dan bintang seperti rumah, kereta dan kekayaan lain. Dalam perjanjian itu, jelas dinyatakan pemberian adalah atas budi bicara yang ditulis dalam kontrak.

“Tujuan saya hanya membantu dirinya berjalan semula dan menjaga ibunya yang sakit.

“Kalau betul apa yang dinyatakan ada di dalam perjanjian, dia boleh tuntut di mahkamah.

“Kita ada hakim, jadi biar hakim yang memutuskan,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Aliff mendakwa, sejak mengenali Wani, Ogos tahun lalu, dia sudah membelanjakan ratusan ribu ringgit membabitkan kos pembed4han bariatrik dan tempat tinggal selain bayaran jurulatih peribadi, pakar pemakanan, tukang masak dan sebagainya.

Bagaimanapun, Aliff berkata dia tidak akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Wani sehinggalah gadis itu memfailkan saman terhadapnya.

Ketika ini, Aliff sedang menunggu tindakan lanjut serta maklum balas daripada Wani atau nama sebenar, Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23.

Turut hadir pada sidang media itu adalah peguamnya dari Tetuan Hasshahari & Partners, Hasshahari Johari Mawi; Penganalisis Jenayah Bebas, Kamal Affendi Hashim serta Pengurus Besar D’Herbs, Nur Qistina Musa.

Pada 4 Disember lalu, pada sidang media, Wani mendakwa dianiaya Aliff dan haknya sebagai duta produk pelansingan badan milik usahawan itu, dinafikan.

Ditemani peguam, Haziq Aizuddin Subhi, Wani dilaporkan menjelaskan dia ingin menuntut pampasan dan habuan yang dijanjikan selain membatalkan kontrak yang ditandatangani.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*