Jebat Tempelak Perangai Biad4b Netizen “jaga po** dan suami punya sendiri je makcik,”

Penyanyi Ayda Jebat menempelak tindakan bi4dab seorang netizen yang meni.nggalkan komen berbaur luc4h dan keterlalu4n mengenai dirinya dan suami, Nabil Mahir.

Menerusi komen berkenaan, netizen tersebut seakan mengkri.tik dan menghin.a bentuk fizikal pelantun lagu Pencuri Hati itu.

“Biasalah kalau kembang sangat mana laki nak. Padahal laki punya pun taklah besar mana,” tulis netizen itu.

Berang dengan komen berkenaan, Ayda kemudian memb.alas kenyataan tersebut.

“Nauzubillah makcik usha Nabil punya ke. Sampai macam tu komen dia.

“Maksud makcik yang beranak normal akan kembang ke, sibuk betul pasal po** orang, jaga po** dan suami punya sendiri je makcik,” tulisnya menerusi satu posting di Instagram Story.

Terdahulu, Ayda mendedahkan dirinya bakal melahirkan anak sulung secara pembed4han.

Susulan itu, Ayda kemudian terus menerima kritikan hebat netizen yang mempersoalkan tindakannya.

Sekadar info, Ayda dijangka bersalin pada 8 Oktober depan, namun kerana memilih untuk menjalani pembedahan, dia akan bersalin dua minggu lebih awal daripada tarikh jangkaan.

Rakan artis pertahan Ayda Jebat, bersalin ‘Czer’ pun letak ny4wa juga!

Kuala Lumpur: Beberapa rakan artis tampil mempertahankan keputusan penyanyi dan pelakon, Ayda Jebat, 29, yang memilih bersalin menerusi kaedah ‘Czer’ atau pembed4han selepas hal itu mencetus perdebatan ramai.

Mereka termasuk pelakon Catriona Ross, Ika Nabella dan Shima Anuar yang menyifatkan pemikiran menolak kaedah sebegitu tidak masuk akal dan berunsur dikriminasi.

“Ada lagi orang dengan kepercayaan kuno mengatakan golongan ibu yang bersalin menerusi ‘c4esarean’ ini tidak rasa sakit dan bukan ibu sebenar. Tolong jangan tunjuk sifat kurang cerdik.

“Kalau kamu tidak pernah alami apa kami rasa waktu bersalin, tolong diam. Fakta tak betul dan guna kepercayaan siapalah kamu ini. Tak ada benda baik nak cakap, tutup mulut,” kata Catriona.

Ika pula beranggapan, setiap ibu tahu apa yang terbaik untuk mereka serta cahaya mata bakal dilahirkan meskipun apa jua keputusan diambil.

“Seriuslah, masih ada lagi golongan yang mendiskriminasi macam ini? Apa juga pilihan si ibu, itu adalah pilihan terbaik untuk bayinya dan diri sendiri pada kemudian hari,” katanya.

Manakala, menurut Shima pula, bersalin secara pembedahan semestinya ada risiko tersendiri dan tidak patut diperlekeh.

“Banyak mitos pasal ‘Czer’ sebenarnya. Tapi, untuk saya, alhamdulillah semua ‘okay’. ‘Czer’ pun ada sakit dia juga.

“Dan cuma nak beritahu, jangan perlekehkan orang bersalin ‘Czer’. Bersalin ‘Czer’ pun letak ny4wa kat situ ‘okey’?” katanya.

Terdahulu, Ayda menyuarakan hasratnya untuk melahirkan anak menerusi pembedahan mengundang pelbagai reaksi pengikutnya di media sosial. Ada yang sanggup menulis komen, dia bukan ibu sebenar jika bersalin secara kaedah itu.

Kelmarin, Ayda dan suaminya, Nabil Mahir mengumumkan mereka bakal menimang bayi perempuan.

Ayda dijangka bersalin pada 8 Oktober depan, namun kerana memilih untuk menjalani pemb.edahan, dia akan bersalin dua minggu lebih awal daripada tarikh jangkaan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: limauasamboi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*