“Lelaki Salah Guna Kuasa…”- Tul4r Isteri Jatuh Talak Selepas Ambil V4ksin, Fizo Omar Tampil Sekolahkan Individu Ini

Foto sekadar hiasan

Pelakon dan pengacara, Fizo Omar terkejut apabila ada suami yang menggunakan kuasa talak hanya kerana a.nti-v.aksin.

Semalam tular satu mesej dari seorang isteri yang mengadu masalah serta status perkahwinanya selepas suami mahu menjatuhkan talak jika dia mengambil v.aksin C.ovid-19.

Wanita itu yang sudah pun mengambil v.aksin secara sembunyi seperti meminta pendapat para ulama mengenai statusnya kerana buntu.

Fizo menerusi akaun Instagram miliknya berkongsi perbualan mesej tersebut dan meng.ecam tindakan suaminya.

“Kalau betul lah wujudnya si suami macam ni kan….

“Abe joe (Fizo Omar) tak boleh sentuh pasal hukum ni. Tapi sebagai lelaki, awak salah guna kuasa sebagai seorang suami tu bro, kot ya awak a.nti-v.aksin sekalipun, bukan lah sampai tahap jatuh talak bro,” tulisnya dalam kapsyen.

Mengulas mengenai vaksin, Fizo memberitahu dia ada pernah mendapatkan pendapat dari seorang ustaz yang menyatakan adalah haram jika seseorang itu membahayakan serta memudaratkan orang lain.

“Pasal va.ksin ni memang bukan paksaan dan hak individu tu sendiri, tapi saya pernah bertanyakan pada ustaz dan jabatan agama, sekiranya kita tidak ambil dan keputusan kita itu boleh membahayakan dan memudaratkan orang lain, hukumnya H.aram disisi agama kita.itu apa yg saya diberitahu lah.

“Lagipun, pihak Agama, Kesihatan di negara kita dan seluruh dunia sudah pun iktiraf dan sahkan v.aksin ni halal dan harus di ambil,” jelasnya.

Pun begitu, Fizo tetap mempersoalkan mengapa masih wujud golongan a.nti-v.aksin.

“Persoalannya kenapa masih wujud lagi isu a.nti-v.aksin ni.

“Kalau masih ingat, sejak kita lahir,berapa jenis vaksin dah pun dis.untik dalam badan kita, alhamdulillah sampai sekarang Allah masih bagi nikmat kehidupan sihat ni.

“Allah suka melihat hambaNya ikhtihar dan berusaha untuk menempuhi dugaan yang dihantar kepada kita semua.

“We do our part, the rest we leave to Allah, the best planner!” luahnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*